duminică, 17 mai 2009

INFORMARE

Buna ziua
Va voi prezenta cateva aspecte care cred ca va vor interesa:

1.Intalnirea M.J-Sindicate

FSANP Minuta intilnire MJLC 15.05.2005 ora 17.00

Stimati colegi

Azi a avut loc sedinta Biroului Executiv al FSANP, veti primi procesul verbal imediat ce va fi finalizat de dl. Radu Schiopu, secretar general FSANP. La ora 17.00 am participat la o intilnire organizata la initiativa FSANP de catre Ministerul Justitiei si Libertatilor Cetatenesti. Din partea FSANP au participat in afara subsemnatului, dl. Marin Raileanu si dl. Radu Schiopu. Au fost invitati si reprezentantii SNLP si cei ai FNSA (nu a scos un cuvant). Agenda de lucru propusa de noi si cea pe care s-au purtat discutiile a fost urmatoarea:

1. Reprofilare, program de lucru, reorganizarea statelor – deficienţe în consultarea organizaţiilor sindicale, decizii nefundamentate, efecte negative pe termen mediu şi lung, disfuncţionalităţi.

2. Economic – administrativ – bugetul ANP, drepturi salariale, echipamente şi dotări.

3. Legislaţie şi proceduri – procedura de consultare, acte normative în lucru, acte normative necesar a fi aprobate de urgenţă: ROESPES, HG-uri şi OMJ-uri care împiedică realizarea unor drepturi salariale.

4. Transparenţă decizională – comunicarea din oficiu a actelor normative cu caracter intern şi a celor cu impact asupra angajaţilor, consultare înainte de luarea unor decizii de nivel strategic,formalizarea procesului de consultare.

I. Reprofilare, program de lucru, reorganizarea statelor

· Discutia a inceput cu prezentarea problemele legate de reprofilare, programul de lucru si de reorganizarea statelor raportat la modul in care ANP intelege sa ia decizii si rezultatele nu tocmai bune ale unor astfel de initiative. Am adus in discutie problemele generate de reprofilare si nevoia de a evalua acest impact indiferent ca e vorba de costuri de transport, cheltuieli de salarizare sau drepturi salariale. ANP deocmandata nu accepta sa evlueze acest impact desi efectele negative sunt cunoscute;

· Dl. Ragea a intervenit sustinand nevoia unei evaluari. Am precizat ca noi am solicitat ANP sa faca aceasta evaluare in repetate randuri si nu s-a facut. Dl. ragea a fost de acord cu aceasta constatare. Referitor la programul de lucru am precizat motivele pentru care ne-am opus si am salutat decizia ANP de a accepta sa realizeze un echilibru intre nevoile organizatiei si cele ale personalului;

· Reorganizarea statelor a fost punctul pe care am pus accentul si referitor la care ne-am manifestat foarte clar opozitia pentru o abordare nefundamentata. Am prezentat concluziile initiale si obligatiile pe care ANP si le-a asumat urmare a acestei intilniri, anume intocmirea unui document de concept (principii, criterii, abordare) privind reorganizarea, precum si organizarea unei intilniri de consultare dupa ce vom fi prezentat un punct de vedere oficial. Dupa cum stiti nu asa s-a intimplat, s-au produs doar acele organigrame care in lipsa unor alte date au pus pe jar majoritatea unitatilor. Materialul promis de ANP inca este in lucru, la fel si datele statistice pe care le-am solicitat.

· Dl Ragea a intrebat daca noi am propus o viziune unitara referitoare la procesul de reorganizare. L-am informat ca asta am facut si, mai mult, am cerut ca ANP sa fundamenteze aceasta decizie si sa ne puna la dispoztie informatiile necesare unei evaluari corecte a situatiei, care sa fie urmata de o propunere concreta transmisa in tot sistemul urmand a se lua o decizie numai dupa ce toate observatiile au fost luate in considerare si de comun acord.

· ANP inca nu si-a conturat o viziune privind reorganizarea pe care sa o poata discuta in amanunt, sau cel putin asa pare. Sunt numai cateva idei generale. Dl Ragea, care a intervenit destul de des dealtfel J, a precizat ca documentul ar trebui circulat inainte de a fi finalizat. A punctat deasemea ca teoretic va trebui urmarita sporirea eficientei si eficacitatii utilizarii resurselor umane, un alt obiectiv fiind reducerea costurilor nejustificate.

· Dl Ragea a spus la un moment dat ca nu intelege foarte clar scopul acestei reprofilari. Este o masura de eficientizare, o obligatie legala sau u proces de aliniere la practica europeana in materie? La acel moment s-a luat o decizie fara consultarea partenerilor sociali, iar rezultatele sunt discutabile tocmai din acest motiv.

· Reprezentantul SNLP a intervenit precizand pentru dl. Ragea distinctiile dintre reprofilare, schimbare program si reorganizare. Am facut precizarea ca in acest context e cu atat mai important ca evaluarea sa fie onesta si sa nu se incerce denaturarea rezultatelor. Dl Ragea a precizat ca intelege care sunt principalele nemultumiri si dezavantajele programului de lucru in ceea ce priveste personalul si cheltuielile suplimentare.

· Am precizat ca, avand in vedere cadrul discutiei, intentia noastra nu este de a intra intr-o discutie tehnica si am inoit solicitarea ca ANP sa se consulte inainte de a lua astfel de decizii, astfel evitant cheltuieli inutile. Daca ANP ar face o consultare reala si ar furniza informatiile utile derularii acestui proces si s-ar ajunge de comun acord la o solutie optima.

· Dl Ragea a intervenit spunsand ca dupa cate cunoaste pe reprofilare am ajuns la un compromis si ca se incearca gasirea unor solutii, facand probabil confuzie cu programul de lucru experimental. Nu este adevarat, reprofilarea nu a fost o masura supusa consultarii cu personalul din subordine. In acest context am reamintit ca desi s-a acceptat prounerea sindicatelor ANP saboteaza acest program favorizandu-l pe cel pe 3 schimburi.

· Domnul Ragea a admis ca nu e convins ca intentiile ANP sunt convingatoare in contextul problemeleor financiare ale sistemului penitenciar fiind posibil a se pierde controlul situatiei. In plus sustine ca nu e normal ca o entitate sa fie organizata cu biciul.

· In concluzie. Dl. Ragea a promis sa ceara ANP sa-si schimbe atitudinea referitor la consultarea celor interesati si la implicarea organizatiilor sindicale reprezentative avand in vedere posibilele consecinte negative ale acestei lipse de comunicare; intilnirea de azi fiind un semn ca exista intentia accelerarii acestui proces. Reprezentantii sindicatelor au remarcat ca intradevar se vorbeste mai mult dar asta nu inseamna ca neaparat se comunica.

· Dl Ragea a promis ca va avea grija ca pe cele 3 puncte ANP sa faca consultare reala si ca ministerul se va implica in acest proces luand in calcul desemnarea unei persoane de contact care sa aiba mandat de a lua o decizii, eventual un director general adjunct. Si-a manifestat insa neincrederea in capacitatea ANP de a produce un document de lucru util.

2. Economic – administrativ

· Bugetul ANP – opinia noastra ca MJLC nu depune suficiente eforturi in a rezolva problemele sistemului penitenciar a fost combatutadestul de vehement de catre domnul Ragea care a afirmat ca situatia nu este deloc grava si ca afirmatiile referitoare la situatia dificila a bugetului ANP sunt o dezinformare.

· Discutia a devenit destul de aprinsa, dl. Ragea considerand eforutile MJLC in sprijinul ANP ca fiind o realitate. Din pacate rezultatele nu se vad. Drepturi salariale neacordate, facturi neplatite si bugetele la limita de supravietuire o demonstreaza.

· Criza economica si politica Guvernului Boc au fost identificate ca fiind principalele probleme, MJLC nu va insista insa cu noi solicitari de suplimentare a bugetelor existand teama de repercursiuni pe plan personal pentru sefii din MJLC.

· In acest context a fost propusa retragerea personalului ANP de la MJLC si incetarea angajarilor la MJLC a personalului de penitenciare. Masura este agreata, dl ragea admitand ca MJLC are probleme in domeniul resurselor umane si al politicii salariale.

· Negocierile cu sindicatele grefierilor sun inca proaspete, atitudinea reprezentantului MJLC fiind destul de defensiva raportat la plata drepturilor salariale restante, orelor suplimentare sau a stimulentelor legale. Dl. Ragea s-a ferit sa-si ia un angajament dar a revenit in acteva randuri cu aprecieri negative la adresa modului in care MJLC utilizeaza fondurile bugetare.

· La un moment dat dl. Ragea a avansat posibilitatea discutarii pe cifre dupa care nu a acceptat o discutie in concret. J Documentele de lucru nu erau tocmai convingatoare sau nu puteau fi aratate.

· In concluzie. MJLC sustine ca situatia financiar bugetara a ANP este, citez, excelenta – ca sunt bani in buget si ca nu vor fi probleme, domnul director Cel Mare fiind criticat pentru mesajele alarmiste si nereale pe care le-a transmis. Sincer, cred ca dl. Ragea este fie prea optimist, fie are o reprezentare eronanta a situatiei concrete.

3. Legislatie proceduri

· Am discutat problema legilor care „nasc drepturi moarte” – conform exprimarii unuia dintre participanti. Nu exista o abordare coerenta in ceea ce priveste elaborarea si promovarea legislatiei secundare care impiedica exercitarea acestor drepturi. Vom solicita MJLC si ANP situatia privind actele normative in faza de proiect si cele care desi sunt necesare nu au fost nioci macar demarate.

· Dl Ragea sustine aceasta idee insa nu am putut intra in amanunte din motive de agenda de lucru. Vom reveni pe acest subiect avad in vedere ac avem o lista intreaga cu legislatia secundara de initiat, modificat sau discutat.


4. Transparenta decizionala

· In contextul discutiei pe subiectele anterioare am reiterat solicitarea de a primi informatiile necesare si de a fi implicati, asa cum prevede cadrul normativ in deciziile care privesc activitatea MJLC si ANP, cu precadere la nivel strategic dar si la nivel operational, oferindu+ne sprijinul in ceea ce priveste comunicarea cu personalul din sistemul penitenciar.

Discutia a durat aproximativ doua ore, vom relua subiectele asupra carora nu s-a ajuns la o concluzie. Pentru transparenta, domnul Ragea va primi in copie acest mesaj.

Cu stima,

Sorin DUMITRASCU, presedinte

Federatia Sindicatelor din Administratia Nationala a Penitenciarelor


2.

Principiile legii unice a pensiilor vor fi stabilite astăzi la Ministerul Muncii

Principiile după care va funcţiona legea unică a pensiilor vor fi definitivate astăzi. Grupul de lucru special constituit pentru aceasta la Ministerul Muncii a decis până acum să elimine pensiile speciale, foarte mari şi să introducă în schimb pensiile pe meserii.
Anual, toţi cei peste 200.000 de pensionari care beneficiază de legile speciale consumă de la bugetul statului peste opt miliarde de lei. Este vorba despre magistraţi, parlamentari, diplomaţi, poliţişti, militari, aviatori, funcţionari parlamentari sau cei care au lucrat...

3. Vineri 15.05.2009 a intrat in vigoare Polita de asigurare de viata pentru cei 70 de membri care au acceptat ca Sindicatul sa incheie conventie cu societatea de asigurare si reasigurare Astra. Am reusit sa renegociez suma asigurata dupa cum urmeaza:
-deces din orice cauza-6000(60.000.000)lei
-deces din accident sau invaliditate permanenta din accident-10.000(100.000.000)lei
-fracturi din accident-2000(20.000.000)lei
-prima lunara de asigurare pentru toti cei 70 de membri este de 350 lei.Termenii si conditiile contractului vor fi afisate la avizier.

O zi buna.
Luca.

0 Comments: